8.4 C
Thebes
Παρασκευή, 19 Απριλίου, 2024

Λίγο πριν την έναρξη των Πανελλαδικών Εξετάσεων….

Πρόκειται για μια αρκετά στρεσογόνα περίοδο, κατά την οποία μαθητές και υποψήφιοι καλούνται να διαχειριστούν την πίεση, το άγχος και τον φόβο της αποτυχίας.

Για κάποια παιδιά είναι πιο εύκολα τα πράγματα, καθώς δεν αφήνουν το άγχος να τα καταβάλλει, ενώ για άλλα η κατάσταση είναι δύσκολη με αποτέλεσμα πολλές φορές να μη μπορούν να συγκεντρωθούν στο διάβασμά τους και να χάνουν τους στόχους τους.

Τι θα μπορούσε να βοηθήσει έναν υποψήφιο των Πανελλαδικών στη διαχείριση του άγχους του; Τι να κάνουν οι υποψήφιοι για να αποφύγουν μια κρίση πανικού;

Η απάντηση αυτή έχει να δοθεί σε δύο επίπεδα. Από τη μια τι μπορούν να κάνουν οι έφηβοι για να διαχειριστούν καλύτερα το άγχος τους και από την άλλη πως μπορεί να συμβάλει σε αυτή τη διαχείριση και το οικογενειακό πλαίσιο. Όσον αφορά τους εφήβους είναι πολύ σημαντικό να φροντίσουν να δομήσουν ένα σταθερό πρόγραμμα και μια ρουτίνα που θα είναι ιδιαίτερα βοηθητική στην απαιτητική αυτή περίοδο. Καλό θα είναι να το πρόγραμμα αυτό να ανταποκρίνεται στις δικές τους ανάγκες και να εντάξουν αρκετές επαναλήψεις. Το διάλειμμα δε θα πρέπει να θεωρείται χάσιμο χρόνου, αλλά ένα αναπόσπαστο μέρος του προγράμματος αυτού. Συνήθειες οι οποίες ευχαριστούν και χαλαρώνουν τον έφηβο μπορεί να βοηθήσουν τη στρεσογόνα αυτή περίοδο καθώς και η επαφή με τους φίλους. Τέλος μην ξεχνάμε, ιδιαίτερα λόγω και των συνθηκών της τελευταίας περιόδου και με την πανδημία, μια βόλτα και λίγος καθαρός αέρας ενδέχεται να είναι αρκετά ανανεωτικός.

Οι γονείς από την άλλη είναι σημαντικό το διάστημα αυτό να προσφέρουν ένα ήρεμο και χωρίς εντάσεις περιβάλλον. Η εμπιστοσύνη στην προσπάθεια του εφήβου και τον δικό του προγραμματισμό μπορεί να συμβάλλει αρκετά, καθώς επίσης και αποφυγή επικριτικών σχολίων ιδίως στην παρούσα φάση που βρίσκονται προ των πυλών των εξετάσεων. Επιπλέον, είναι βοηθητικό οι προσδοκίες τους να ανταποκρίνονται στην πραγματικότητα, ενώ δεν είναι βοηθητικό να γίνονται συγκρίσεις με άλλα πρόσωπα και τις επιδόσεις τους. Τέλος, χρειάζεται ιδιαίτερη προσοχή ώστε να φροντίσουν το δικό τους άγχος να μην επιβαρύνει περισσότερο τον έφηβο.

Για την περίοδο των εξετάσεων, οι εξεταζόμενοι μαθητές μπορούν να ξεκινήσουν από αυτά που γνωρίζουν καλά και αισθάνονται πιο σίγουροι. Να χρησιμοποιήσουν το πρόχειρο για να οργανώσουν τις σκέψεις και τον χρόνο τους. Σε περίπτωση που δυσκολευτούν σε κάποια ερώτηση, μπορούν να την αφήσουν για λίγο, να προχωρήσουν στην επόμενη και να επανέλθουν αργότερα. Τέλος να αφήσουν χρόνο για να ελέγξουν τις απαντήσεις τους, πριν παραδώσουν το γραπτό τους.

Σε κάθε περίπτωση, αν ο έφηβος αισθανθεί ότι δυσκολεύεται τόσο που δε μπορεί να διαχειριστεί το άγχος του μπορεί να αναζητήσει υποστήριξη πριν ή και κατά τη διάρκεια της εξεταστικής περιόδου.

Το άγχος αυτό μπορεί να λειτουργήσει με κάποιο τρόπο ευεργετικά για τους υποψήφιους μαθητές;

Το άγχος είναι ένα φυσιολογικό συναίσθημα που βιώνουν όλοι οι άνθρωποι όταν βρίσκονται αντιμέτωποι με νέες καταστάσεις που καλούνται να διαχειριστούν ή δοκιμασίες που καλούνται να διεκπεραιώσουν. Σε πολλές περιπτώσεις, πολλοί μαθητές βιώνουν άγχος που όμως δεν αποτελεί τροχοπέδη στην προετοιμασία τους για τις Πανελλαδικές.

Αναφερόμαστε στο λεγόμενο “παραγωγικό” άγχος. Σε αυτές τις περιπτώσεις, το άγχος βοηθά τον έφηβο να βρίσκεται σε ετοιμότητα, τον κρατά σε εγρήγορση και τον βοηθά να οργανωθεί καλύτερα προκειμένου να προετοιμαστεί για τις εξετάσεις. Τον κινητοποιεί. Αυτή η έκφραση συναισθήματος του άγχους είναι και η αναμενόμενη, καθώς οι πανελλήνιες εξετάσεις είναι μια σημαντική δοκιμασία, την οποία καλούνται να περάσουν οι έφηβοι και προετοιμάζονται καιρό για αυτήν.

Πηγή άρθρου: Eπιστημονική ομάδα της Γραμμής 115 25 της Ένωσης «Μαζί για το Παιδί» (από το προφίλ του Kostas Kojiopoulos)

Related Articles

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ

Stay Connected

1,127ΥποστηρικτέςΚάντε Like
332ΑκόλουθοιΑκολουθήστε
247ΣυνδρομητέςΓίνετε συνδρομητής

Latest Articles

- Advertisement -spot_img
Translate »